نرم افزار CRM

نرم افزار CRM

مزایای سرور ابری نسبت به سرور درمحل
ردیفموضوعتوضیحات
1نیاز به سرور ندارددرنتیجه هزینه خرید یا اختصاص یک کامپیوتر مجزا به عنوان سرور نرم افزار CRM حذف می شود.
2نیاز به قفل سخت افزاری ندارددرنتیجه مشکلاتی همچون سرقت یا مفقود شدن قفل سخت افزاری و یا پیچیدگی تنظیمات قفل درهنگام نصب توسط مشتری حذف می شود.
3نیاز به شبکه ندارددرنتیجه هر کامپیوتر با داشتن اینترنت قادر به اجرای نرم افزار CRM خواهد بود و نیاز به راه اندازی شبکه داخلی بین کامپیوترها و هزینه تدریجی تعمیر و نگهداری آن حذف می شود.
4نیاز به هزینه پشتیبانی نداردبدلیل رایگان بودن پشتیبانی سرور ابری، پرداخت هزینه دوره ای تحت عنوان خدمات پس از فروش حذف می شود.
5امکان جابه جایی به سرویس سرور در محل وجود دارددرهرزمان با صلاحدید مشتری، این امکان وجود دارد که نسخه سرور درمحل خریداری شود و نرم افزار CRM با حفظ اطلاعات قبلی از حالت سرور ابری (اشتراکی) به حالت سرور درمحل (دائمی) تبدیل شود.
6نیاز به تامین بودجه نداردبا اشتراک نرم افزار، در ابتدا که هنوز مزایای استقرار یک نرم افزار CRM در شرکت مشخص نیست، استفاده از نسخه اشتراکی ریسک یک هزینه بزرگ برای خرید نرم افزار در شروع کار را بسیار کاهش می دهد.
مزایای سرور در محل نسبت به سرور ابری
1مالکیت نرم افزار مادام العمر استقطعا برای فردی که بودجه خرید نرم افزار CRM را دارد، داشتن مالکیت دائمی نرم افزار نسبت به اشتراک آن می تواند یک امتیاز باشد.
2نیاز به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه نداردبا یک بار پرداخت هزینه خرید، از امور مالی و حسابداری دریافت فاکتور و پرداخت های ماهانه یا دوره ای بابت اشتراک نرم افزار CRM بی نیاز خواهید شد.
3بانک اطلاعاتی نزد مشتری استقرار گرفتن بانک اطلاعاتی نرم افزار CRM در دفتر کار شخصی، ضریب محرمانگی، امنیت اطلاعات، خاطرجمعی و آرامش فکری را افزایش می دهد.
4نیاز به اینترنت نداردنداشتن و یا قطع شدن اینترنت هیچ تاثیری در عملکرد نرم افزار CRM ایجاد نخواهد کرد.
5امکان ارتباط CRM با سخت افزاری های جانبی استبه خاطر حضور کامپیوتر سرور، راه اندازی برخی از ماژول های نرم افزار CRM که نیاز به اتصال سرور به یک دستگاه سخت افزاری است، امکان پذیر می شود. مثلا ضبط مکالمات و تماس پرداز با اتصال سرور به مرکز تماس سانترال و یا ارسال پیامک سیمکارتی با اتصال سرور به GSM Modem راه اندازی می شود.
مزایای مشترک سرور درمحل و سرور ابری
1هردو قابلیت دورکاری دارندهم سرویس سرور درمحل و هم سرور ابری قابلیت ارتباط از بیرون دفتر و گوشی موبایل را دارند، فقط در سرور درمحل، آماده سازی زیرساخت های ضروری، نیاز به صرف هزینه و وقت بیشتری دارد.
2بهره بردن از نرم افزار یکسانهم سرویس سرور درمحل و هم سرور ابری، هردو از 2 نسخه نرم افزار یکی CRM پردیس با قابلیت نصب بر روی ویندوز و دیگری CRM دارت با قابلیت اجرا در داخل مرورگر بهره مند می باشند. بانک اطلاعاتی بین دو نرم افزار همگام سازی شده (Sync) است.
3آپدیت خودکار نرم افزاردر هر دو سرویس، نرم افزار به صورت خودکار آپدیت می شود.